DEFÍNICIE
Termíny uvedené nižšie sú vytlačené v texte vo formáte kurzívy, alebo v preambulách vo formáte tučnej kurzívy.
Celkom vzadu a Celkom vpredu; Krytie Loď je celkom vzadu od druhej, keď jej trup a výstroj v normálnej polohe sú za čiarou vedenou priečne najzadnejším bodom trupu a výstroja druhej lode v normálnej polohe. Druhá loď je celkom vpredu. Sú v krytí ak žiadna z nich nie je celkom vzadu. Sú však tiež v krytí ak loď medzi nimi je v krytí s obidvoma. Tieto výrazy platia vždy pre lode na vetre. z rovnakého boku.. Tieto výrazy neplatia pre lode na vetre z opačných bokov len vtedy, keď medzi nimi platí pravidlo 18, alebo keď obe lode plachtia pod väčším uhlom ako deväťdesiat stupňov k skutočnému vetru.
Dávať prednosť
Loď dáva prednosť lodi s právom plavby,
(a) ak loď s právom plavby môže plachtiť svojím smerom bez
toho, aby musela vykonávať vyhýbacie manévre, a
(b) ak sú lode v krytí a loď s právom plavby môže meniť smer na
obe strany bez toho, aby okamžite nastal dotyk.
Dokončenie Loď dokončila keď akákoľvek časť jej trupu, alebo posádky či výstroja v normálnej polohe, pretne cieľovú čiaru z traťovej strany. Avšak nedokončila, ak po pretnutí cieľovej čiary
(a) vykonáva trest podľa pravidla 44.2, alebo
(b) podľa pravidla 28.2 opravuje chybu, ktorú urobila na čiare, alebo
(b) pokračuje v plavbe po trati.
Dosahovať Loď dosahuje značku keď je v postavení, že môže prejsť v jej návetrí a minúť ju požadovaným bokom. bez obratu proti vetru.
Konflikt záujmov Osoba je v konflikte záujmov, ak
(a) môže získať alebo stratiť výsledkom rozhodnutia, na ktorom sa podieľa,
(b) sa oprávnene javí, že má osobný či finančný záujem, ktorý by mohol ovplyvniť jej schopnosť byť nezaujatou, alebo
(c) má úzky osobný záujem na rozhodnutí.
Krytie Pozri Celkom vzadu a Celkom vpredu; krytie.
Miesto Priestor, ktorý za daných podmienok potrebuje loď, aby mohla
okamžite manévrovať podľa správneho jachtárskeho spôsobu, vrátane
priestoru na plnenie jej povinností podľa pravidiel Časti 2 a pravidla 31.
Miesto pri značke
Miesto pre loď, aby mohla minúť značku požadovaným bokom. Taktiež zahŕňa
(a) miesto na plachtenie ku značke, ak jej správny smer je plachtiť
k nej, a tiež
(b) miesto na oboplávanie značky, aby mohla plachtiť ďalej po trati
Avšak miesto pri značke pre loď nezahŕňa miesto na obrat, iba ak by bola v krytí v návetrí a na vnútornej strane lode, ktorá jej musí dávať miesto pri značke, a môže dosiahnuť značku po tom obrate.
Na vetre, sprava alebo zľava Loď je na vetre, sprava alebo zľava, podľa jej náveterného boku.
Návetrie Pozri Závetrie a návetrie.
Odklad Odložená rozjazda je posunutá ešte pred jej plánovaným štartom, ale môže sa odštartovať či zrušiť neskôr.
Okruh Priestor okolo značky vo vzdialenosti troch dĺžok trupu tej lode, ktorá je k nej bližšie. Loď je v okruhu ak je v okruhu akákoľvek časť jej trupu.
Podporná osoba Akákoľvek osoba, ktorá
(a) poskytuje alebo môže poskytnúť pretekárovi fyzickú podporu alebo radu, vrátane ktoréhokoľvek inštruktora, trénera, manažéra, člena tímu, lekára, záchranára a akejkoľvek osoby, ktorá s pretekárom spolupracuje, stará sa oňho alebo ho pripravuje na súťaž; (b) je rodičom alebo opatrovníkom pretekára.Pravidlá
(a) Pravidlá v tejto publikácii vrátane Definícií, Znamení pretekov, Úvodu, preambúl a pravidiel príslušných Dodatkov, ale nie nadpisy;
(b) Kódex reklamy, Antidopingový kódex, Stávkovací a protikorupčný kódex, Disciplinárny kódex, Kódex spôsobilosti, Klasifikácia jachtárov, ktoré sú uvedené v smerniciach 20, 21, 37, 35, 19 a 22 World Sailingu;
(c) predpisy národného zväzu, pokiaľ neboli zmenené rozpisom pretekov alebo plachetnými smernicami v zhode s predpismi národného zväzu podľa pravidla 88, ak také sú;
(d) triedové pravidlá (pre loď pretekajúcu podľa handicapového alebo ratingového systému sú pravidlá daného systému „triedovými pravidlami“);
(e) rozpis pretekov;
(f) plachetné smernice;
(g) a akékoľvek ďalšie dokumenty, ktoré riadia preteky.
Prekážka Predmet, ktorý loď nemôže minúť bez podstatnej zmeny smeru, keby plachtila priamo k nemu a bola jednu dĺžku svojho trupu od neho. Predmet, ktorý možno bezpečne minúť len jedným bokom, a priestor takto označený v plachetných smerniciach sú tiež prekážkami. Avšak loď ktorá preteká nie je prekážkou pre druhé lode, pokiaľ sa od nich nepožaduje, aby jej dávali prednosť ,alebo ak platí pravidlo 23, aby sa jej vyhýbali. Plavidlo v pohybe vrátane pretekajúcej lode, nie je nikdy súvislou prekážkou.
Pretekanie Loď preteká od svojho prípravného znamenia, kým nedokončí a neopustí cieľovú čiaru a značky alebo nevzdá, alebo kým preteková komisia nedá znamenie všeobecného odvolania, odkladu či zrušenia.
Protest Obvinenie podľa pravidla 61.2 loďou, pretekovou komisiou, technickou komisiou, alebo protestnou komisiou, že loď porušila pravidlo.
Správny smer Smer, ktorým by loď plachtila, aby dokončila čo možno najskôr v neprítomnosti iných lodí uvedených v pravidle, ktoré používa tento pojem. Loď nemá správny smer pred svojím štartovým znamením.
Strana
Stranami na rokovaní sú:
(a) na rokovaní o proteste: protestujúci, protestovaný;
(b) pri žiadosti o nápravu: loď žiadajúca o nápravu alebo loď, pre
ktorú sa žiada náprava, preteková komisia konajúca podľa pravidla 60.2(b), technická komisia konajúca podľa pravidla 60.4(b);
(c) pri žiadosti o nápravu podľa pravidla 62.1(a): orgán obvinený z
údajného nesprávneho konania či zanedbania;
(d) osoba obvinená z porušenia pravidla 69, a osoba, ktorá predkladá obvinenie podľa pravidla 69;
(e) podporná osoba, pri rokovaní podľa pravidla 60.3(d).
Avšak protestná komisia nikdy nie je stranou.
Štartovanie Loď štartuje keď potom, čo bola celá na predštartovej strane štartovej čiary pri alebo po svojom štartovom znamení, a potom čo vyhovela pravidlu 30.1, ak toto platí, pretne akoukoľvek časťou svojho trupu, posádky či výstroja štartovú čiaru v smere na prvú značku.
Závetrie a návetrie Záveterný bok lode je bok lode odvrátený od vetra, alebo bok lode, ktorý takým bol, keď je loď priamo proti vetru. Keď však loď plachtí do závetria alebo priamo po vetre, jej Závetrený bok je bok, na ktorom má hlavnú plachtu. Druhý bok je náveterný bok. Ak sú dve lode na vetre,z rovnakých bokov v krytí loď ktorá je na záveternom boku druhej lode, je záveterná loď. Druhá loď je náveterná.
Značka Predmet, pre ktorý vyžadujú plachetné smernice, aby ho loď míňala určeným bokom, a plavidlo pretekovej komisie, obklopená splavnou vodou, ktorá vymedzuje štartovú alebo cieľovú čiaru. Kotevné lano ani predmet, ktoré je náhodne ku značke prichytený, nie je jej súčasťou.
Zrušenie Rozjazda, ktorú preteková alebo protestná komisia zruší je neplatná, ale môže sa uskutočniť znovu.